Trei zile la Braşov

Nu sunt o persoană spontană. N-am cumpărat niciodată zboruri last minute şi nici nu mi s-a întâmplat să mă trezesc dimineaţa şi să spun „Hai să dăm o fugă la mare”.

Dimpotrivă, unul dintre lucrurile care amplifică pentru mine plăcerea unei vacanţe sau chiar a unui scurt sejur este planificarea.

Să caut cazare confortabilă şi bine plasată, locuri interesante de vizitat sau restaurante bune sunt tot atâtea motive de a anticipa experienţele şi de a mă bucura mai mult de ele.

O hotărâre spontană

De aceea hotărârea de a merge trei zile la Braşov, pe care am luat-o vineri pe la miezul nopţii urmând să plecăm duminică la prânz, a fost una dintre cele mai spontane din ultimii ani.

Pur şi simplu m-am uitat pe prognoza vremii, am văzut că urmează trei zile însorite şi mi-am întrebat soţul „Vrei să mergem? Mergem!”.

Am avut doar o zi la dispoziţie ca să găsesc cazare (de fapt să mă decid asupra ei, căci oferte sunt nenumărate), să mă hotărăsc cu ce mă îmbrac şi să fac bagajele.

Cu hainele a fost mai complicat pentru că ştiam că chiar dacă ziua va fi cald şi frumos, seara se face mai răcoare decât la Bucureşti. N-am făcut cele mai bune alegeri dar despre asta o să scriu mâine, într-un articol separat.

Drumul şi cazarea

Plecând duminică am sperat că nu va fi prea aglomerat pe Valea Prahovei şi am avut întrucâtva dreptate, pe sensul celălalt de mers era un blocaj masiv.

Dar nici nouă nu ne-a fost prea bine, căci pe o anumită porţiune, lângă Sinaia, se circula pe un singur sens, aşa că am stat în coloană mai bine de-o jumătate de oră.

Altminteri drumul a fost plăcut, cu minunatele privelişti ale versanţilor înflăcăraţi de culorile toamnei.

În Braşov ne-am cazat într-un apartament frumos găsit pe Booking.com, cu un dormitor, un mic living şi o bucătărioară bine dotată. Foarte important, doamna care-l închiria ne-a reţinut şi un loc de parcare, de unde n-am mai mutat maşina până am plecat. 🙂

Am plătit parcarea printr-o aplicaţie, 24 de lei pe zi deci 1 leu pe oră – mi s-a părut un tarif foarte decent.

Ce am făcut, unde am mâncat

Cel mai mult ne-am plimbat. Am stat foarte aproape de Piaţa Sfatului aşa că am bătut pe jos toate străduţele din zonă, ne-am odihnit pe băncile scăldate în soare admirând priveliştea muntelui cu explozia sa de culori, am mâncat clătite şi îngheţată şi am făcut o mulţime de poze.

Am vizitat Biserica Neagră, Muzeul de istorie – unde am văzut o foarte interesantă expoziţie despre Revolta muncitorilor de la Braşov din 1987 – şi ne-am plimbat pe promenada de sub Tâmpa.

Am mâncat în prima seara la restaurantul Sergiana, pe care îl văzusem recomandat ca fiind unul dintre locurile unde se mănâncă bine şi peste care am dat din întâmplare.

A doua zi am fost la Cerbul carpatin iar în ultima seara la Dei Frati, cu rezervare, desigur. Spaghete cu trufe şi raţă, minunate amăndouă.

Cum e în Braşov

Pitoresc. Curat.  Clădirile din centru sunt frumos renovate, parcul Titulescu este fermecător iar promenada de sub Tâmpa superbă. Peste tot sunt restaurante şi cafenele cochete, iar oamenii sunt amabili şi zâmbitori.

Ritmul vieţii este mai calm, mai aşezat decât în Bucureşti iar aerul general este de oraş occidental.

Un oraş în care mi-ar plăcea să trăiesc.

Dacă încă n-aţi fost la Braşov, sau dacă, la fel ca mine, nu l-aţi mai vizitat de mulţi ani, vă recomand cu căldură să mergeţi, mai ales la început de octombrie ca să vă bucuraţi şi de culorile fabuloase ale peisajului.

Cu drag,

Articole pe care poate le-ai ratat

O după-amiază de toamnă în Herăstrău

Ieri ne-a prins ploaia

Cum te îmbraci când mergi la plimbare vara

Dacă articolul ţi-a plăcut dă-i un Like şi recomandă-l şi prietenelor tale printr-un Share. Iar dacă vrei să afli când postez un nou articol, dă un Follow la pagina mea de Facebook.

Summary
Trei zile la Braşov
Article Name
Description
Cum am petrecut trei zile la Braşov în octombrie.